+995 32 ‎2 407 222

სოციოლინგვისტიკის მეორე საერთაშორისო საზაფხულო სკოლა

 

სოციოლინგვისტიკის მეორე საერთაშორისო საზაფხულო სკოლა

2025 წლის 21 -26 ივლისი, სუ

 

სახელმწიფო ენის დეპარტამენტი, ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი და გიორგი ახვლედიანის სახელობის ენათმეცნიერების ისტორიის საზოგადოება ქართველი და უცხოელი სტუდენტებისათვის 2025 წლის 21-26 ივლის მართავენ ერთკვირიან მეორე საერთაშორისო საზაფხულო სკოლას სოციოლინგვისტიკაში.  სოციოლინგვისტიკის საზაფხულო სკოლა იმუშავებს  თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის პირველ კორპუსში.

საზაფხულო სკოლა სოციოლინგვისტიკაში მიზნად ისახავს ფილოლოგიის, ენათმეცნიერების, ეთნოლოგია-ეთნოგრაფიისა და სოციოლოგიის მიმართულების საბაკალავრო, სამაგისტრო და სადოქტორო პროგრამების სტუდენტებს, ახალგაზრდა მეცნიერებსა და სადოქტორო პროგრამის შემდგომი პერიოდის სპეციალისტებს მისცეს ცოდნა სოციოლინგვისტიკის თეორიასა და პრაქტიკაზე,  ენობრივ კონტაქტთა სახეებსა და შედეგებზე, ლინგვისტურ სიტუაციაზე, სახელმწიფოში ენათა იერარქიაზე, ენობრივ პოლიტიკასა და ადამიანის ენობრივ უფლებებზე.

სტუდენტთა რეგისტრაცია სოციოლინგვისტიკის საზაფხულო სკოლაში

სტუდენტთა განაცხადები მიიღება 2025 წლის 16 ივლისამდე ონლაინ განაცხადის ფორმის გამოყენებით:

ქართულად: https://shorturl.at/5GRJp

ინგლისურად: https://shorturl.at/X0wU7

 ან აპლიკანტმა უნდა გამოგზავნოს სამოტივაციო წერილი ელმისამართზე:  gashol.ge@gmail.com

მინიმალური მოთხოვნა:

 ენათმეცნიერების ან სოციოლოგიის საწყისი ცოდნა.

 

სალექციკურსები:

 

საზაფხულო სკოლის გახსნა შესავალი ლექციით - პროფ. გიორგი ალიბეგაშვილი

 

1.     ენა (პოსტ)კოლონიალურ გარემოში     (ჰენინგ რადკე, ამსტერდამის უნივერსიტეტი, ნიდერლანდის სამეფო)

ენა და კოლონიალიზმი. კოლონიური ენობრივი პოლიტიკა და ენათა იერარქია. ენის ცვლა, შენარჩუნება და დაკარგვა. პიჯინი, კრეოლი და ნარევი ენები.

ძალაუფლება, იდენტობა და წინააღმდეგობა. ენა, როგორც კონტროლისა და განთავისუფლების ინსტრუმენტი. ენათა რევიტალიზაცია.

პოსტკოლონიური ენობრივი პოლიტიკა. ოფიციალური და ეროვნული ენები დამოუკიდებელ სახელმწიფოებში. საგანმანათლებლო პოლიტიკა: ერთენოვნება და მრავალენოვნება

გლობალიზაცია და ენათამომავალი. ინგლისური, როგორც ერთადერთი გლობალური ენა? ციფრული კომუნიკაცია და პოსტკოლონიური ენები.

 

2.     ისტორიული სოციოლინგვისტიკა და მრავალენოვნება    (მათიას კეპლერი, ვენეციის კაფოსკარის უნივერსიტეტი, იტალია

თეორიული ჩარჩო: ისტორიული პერსპექტივის შესახებ სოციოლინგვისტიკაში;

ენობრივი კონტაქტისა და მრავალენოვნების დიაქრონიული ასპექტები.  სუბსტრატი, ენის ცვლა, ელიტური მრავალენოვნება;

ცალკეული შემთხვევების/მაგალითების კვლევა I (ძირითადად ოსმალეთის იმპერიიდან);

ცალკეული შემთხვევების/მაგალითების კვლევა II (კვიპროსი).

 

3.     მეორე ენის სოციოლინგვისტიკა    (დიკ სმაკმანი, ლაიდენის უნივერსიტეტი, ნიდერლანდის სამეფო)

ენის სწავლების მიზნები;

მეორე ენის  სწავლის მოდელები;

გრამატიკის, ლექსიკის, წერისა და გამოთქმის სწავლება;

მეორე ენის  სწავლის სტრატეგიები. შემსწავლეთა ინდივიდუალური მახასიათებლები;

მშობლიური სპიკერის ნორმა. სწავლების სტილები.

 

4.     კავკასიის ენები და ენათმეცნიერება (თომას ვიერი, თავისუფალი უნივერსიტეტი, თბილისი, საქართველო)

რა არის კავკასიური ენები? (ლინგვისტური გეოგრაფია; კავკასია, როგორც კლასიკური ნარჩენი ზონა)

კავკასიური ენების ფონოლოგიური და მორფოსინტაქსური თავისებურებები

წარმომავლობა და მრავალფეროვნება (კავკასია როგორც ენობრივი კავშირი: არეალური, ისტორიული და ტიპოლოგიური საკითხები)

      მრავალენოვნება და ენის სიკვდილი.

 

5.     საქართველოს ენობრივი სიტუაცია (თსუ, სახელმწიფო ენის დეპარტამენტი, თბილისი, საქართველო)

სოციოლინგვისტური მონაცემების მოძიება თანამედროვე და ძველი  წყაროებიდან;

 სალიტერატურო ენის ნორმათა შემუშავება და კოდიფიკაცია;

 ერთენოვნება, ბილინგვიზმი და დიგლოსია საქართველოში;

 

      სოციოლინგვისტური კითხვარები და გამოკითხვის შედეგების ანალიზი

 

Second International Summer School in Sociolinguistics

21-26 July, 2025 Tbilisi, Georgia

 

State Language Department, Ivane Javakhishvili Tbilisi State University and Giorgi Akhvlediani Society for the History of Linguistics  are pleased to invite applications for a week-long second international summer school in sociolinguistics, running from Monday 21 July to Sunday 26 July 2025. Conducted in person in the First Campus of Tbilisi State University.
The Second International Summer School in Sociolinguistics focuses on the theory and practice of sociolinguistics, language contact, linguistic situation, language hierarchy, language policy and human rights.

Summer School in Sociolinguistics is targeted at both BA, Ma and PHD students, also post-docs, junior and senior researchers and offers six various topics. It will be last five days, the fifth day for student presentations, which will be followed by the excursion and banquet on Saturday, July 26, 202.

 

Registration Instructions:
Registration Open until
16-Jul-2025

 

To receive an online application, an applicant of Summer School in Sociolinguistics can send an email to the following address: gashol.ge@gmail.com
Applications are invited until 16 July, 2025 through the online application form:

 English: https://shorturl.at/X0wU7

Georgian: https://shorturl.at/5GRJp

To participate in the Summer School, knowledge of English is required, since English is the working language of the school.

 

Minimum Education Level: Linguistics, Sociology

Summer scool courses:

 

Introductory lecture by Giorgi Alibegashvili

 

LANGUAGE IN (POST)COLONIAL SETTING

Henning Radke

Language and Colonialism. Colonial language policies and linguistic hierarchies. Language shift, maintenance, and loss. Pidgins, creoles, and mixed languages.

Power, Identity, and Resistance. Language as a tool of control and liberation. Indigenous language revitalization.

Postcolonial Language Policies. Official and national languages in independent states. Educational policies: monolingualism vs. multilingualism.

Globalization and Linguistic Futures. English as the only global language? Digital communication and postcolonial languages.

 

HISTORICAL SOCIOLINGUISTICS AND MULTILINGUALISM   

Matthias Kappler

Theoretical frames about a historical perspective in sociolinguistics

Diachronic aspects of language contact and multilingualism. Substratum, language shift, elite multilingualism.

Case studies I (mainly from the Ottoman Empire)

Case studies II (Cyprus)

 

SECOND LANGUAGE SOCIOLINGUISTICS

Dick Smakman

Introduction to the Field. The goals of Language Teaching.

Models of L2 Learning

Teaching Grammar, Vocabulary, Writing and Pronunciation

Learner Strategies in SLA. Individual Learner Differences

The Native Speaker Norm. Teaching Styles

 

LANGUAGE AND LINGUISTICS OF THE CAUCASUS

Thomas Wier

What are Caucasian languages? (Linguistic Geography; the Caucasus as a classical residual zone)

Structures - sounds and shapes (phonological and morphosyntactic features of Caucasian languages)

Origins and diversity (areal, historical and typological questions of the Caucasus as a Sprachbund)

Multilingualism, Gender, and Language death

 

LANGUAGE SITUATION IN GEORGIA

Tinatin Bolkvadze

Retrieval of sociolinguistic data from modern and old sources;

Elaboration and codification of literary language norms;

Monolingualism, bilingualism and diglossia in Georgia;

Sociolinguistic questionnaires and analyses of survey results